دوره 21، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1401 )                   جلد 21 شماره 6 صفحات 94-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: lr.ssu.rsi.rec.1400.012


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bakhtiari M, sajad N S. Examining the views of education managers of Shahid Sadougi University of Yazd on how to improve the education system with an agility approach: a study with a qualitative approach. TB 2023; 21 (6) :79-94
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-3439-fa.html
بختیاری مسعود، سجاد نجمه السادات. بررسی دیدگاه مدیران آموزش دانشکاه شهید صدوقی یزد در نحوه ارتقا نظام آموزش با رویکرد چابکی : مطالعه با رویکرد کیفی. طلوع بهداشت. 1401; 21 (6) :79-94

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-3439-fa.html


گروه حسابداری،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران. ، mbakhtiari1363@pnu.ac.ir
چکیده:   (256 مشاهده)
مقدمه: سازمان­ها در محیط آشفته کنونی و بازارهای به سرعت در حال تغییر، نیازمند چابکی هستند. هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی چابکی نظام آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با رویکرد تحلیل تم می باشد.
روش بررسی:  این پژوهش از نظر هدف توسعه­ای- کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده­ها پیمایشی بوده است. روش انجام این پژوهش به صورت آمیخته و ترکیبی از روش­های کیفی و کمی بوده است. جامعه آماری این پژوهش 13 نفر ازکارکنان، خبرگان دانشگاهی، مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد بوده است.
یافته ها: بر اساس یافته­های به دست آمده بر اساس مصاحبه با خبرگان و تحلیل تم،5 طبقه اصلی  در چابکی نظام آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد شامل مولفه­های آموزشی با 3 زیرطبقه( اهداف آموزشی،نیازسنجی آموزشی و موضوع آموزشی)، مؤلفه­های نگرشی- انگیزشی با 4 زیرطبقه(فرهنگ سازمانی،عدالت اجتماعی،پاسخگویی و آینده نگری)، مؤلفه­های سرعت با 2 زیرطبقه(کارتیمی و فناوری)، مولفه­های مدیریتی با 6 زیرطبقه( گزینش کارمند، توانمندسازی کارکنان، توانایی­های مدیریتی، نظارت، ارزیابی و تخصیص منابع مالی )و مؤلفه­های صلاحیت و شایستگی شناسایی با 3 زیرطبقه( آموزش­ها و مهارت­های عملی، ارتباطات سازمانی و انعطاف­پذیری )گردید.
نتیجه گیری: نتایج حاصل از این بخش نشان داد که ارتباطات سازمانی و کار تیمی و تخصیص منابع بر فناوری و موضوع آموزشی تأثیر مثبت و معناداری دارد و از دیگر نتایج این پژوهش می­توان به تأثیر فناوری و موضوع آموزشی بر آینده­نگری، عدالت اجتماعی و آموزش­های عملی و مهارتی و همچنین تأثیر آینده­نگری، عدالت اجتماعی و آموزش­های عملی و مهارتی برپاسخگویی و انعطاف­پذیری اشاره کرد.
 
متن کامل [PDF 882 kb]   (155 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (140 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/2/20 | پذیرش: 1401/8/7 | انتشار: 1401/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb