دوره 14، شماره 6 - ( ویژه نامه بهمن و اسفند 1394 )                   جلد 14 شماره 6 صفحات 517-507 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ArabBanadaki M, Abedini S, Ranjbar M. Study of Attitude staff in the Field of Total Quality Management by using Fuzzy Logic, Case Study in Teaching Hospitals in Yazd. TB 2016; 14 (6) :507-517
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-2032-fa.html
عرب بنادکی محدثه، عابدینی سمیه، رنجبر محمد. بررسی نگرش کارکنان در زمینه مدیریت کیفیت فراگیر با استفاده از منطق فازی، مطالعه موردی در بیمارستانهای آموزشی شهر یزد. طلوع بهداشت. 1394; 14 (6) :507-517

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-2032-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد ، ranjbar3079@gmail.com
چکیده:   (4645 مشاهده)

مقدمه: در مدیریت کیفیت فراگیر، کیفیت تنها یک پدیده تحسین برانگیز نیست بلکه حق مسلم مشتری است و از طریق درگیری و مشارکت کلیه کارکنان، مدیران و مشتریان یک سازمان ایجاد خواهد شد. این مطالعه به منظور بررسی نگرش کارکنان بیمارستان­های آموزشی شهر یزد در زمینه مدیریت کیفیت فراگیر با استفاده از منطق فازی، طراحی شده است.

روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی تحلیلی می­باشد که به صورت مقطعی انجام گرفته است.جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان بیمارستان­های آموزشی شهر یزد بود که از بین آن­ها تعداد 235 نفر به صورت تصادفی طبقه­ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه  جمع­آوری شد. از آنجا که تئوری فازی، در مقابل تئوری منطقی، رویکردی مناسب‌تری برای سنجش متغیرهای کلامی است، بنابراین این مقاله با بکارگیری منطق فازی ، نگرش کارکنان را در زمینه مدیریت کیفیت فراگیر تعیین می­کند.

یافته­ها: یافته­ها حاکی از آن بود که ابعاد "شناسایی و آموزش کارکنان"، "توانمند­سازی و کار تیمی کارکنان" و "حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان" به ترتیب در رتبه­های اول، دوم و سوم اهمیت از نظر کارکنان برخوردار هستند.

نتیجه­گیری: معیارهای شناسایی و آموزش کارکنان و کارتیمی و حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان برانگیزند­ه­های مهم مدیریت کیفیت فراگیر محسوب می­شود. بنابراین در برنامه­های ارتقای مدیریت کیفیت جامع، این ابعاد را با توجه به درجه اهمیت باید در اولویت قرار داد و در جهت فراتر رفتن کیفیت خدمات تلاش نمود.

متن کامل [PDF 176 kb]   (1427 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/5/4 | پذیرش: 1393/10/21 | انتشار: 1394/12/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb