Ravanbakhsh F, Nourbakhsh P, Sepasi H, Kohandel M. Designing a Model of Effective Factors to Attract Women to Fitness Clubs by Emphasizing on Health Promotion Behaviors. TB 2019; 18 (5) :15-26
URL:
http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-2812-fa.html
روان بخش فرشته، نوربخش پریوش، سپاسی حسین، کهندل مهدی. طراحی مدل عوامل جذب بانوان به باشگاههای آمادگی جسمانی با تاکید بر رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت. طلوع بهداشت. 1398; 18 (5) :15-26
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-2812-fa.html
دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران. ، Parivash.nourbakhsh2@gmail.com
چکیده: (2116 مشاهده)
مقدمه: انجام فعالیت جسمانی منظم به عنوان اولین اولویت سبک زندگی سالم عنوان شده است. به دلیل اهمیت و نقش تحرک و فعالیت بدنی در زندگی زنان هدف اصلی این تحقیق طراحی مدل جذب مشتریان زن در باشگاه های آمادگی جسمانی با تاکید بر رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت بود.
روش بررسی: روش پژوهش، همبستگی به شیوه ترکیبی(کیفی و کمی) و طرح پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری تمام مشتریان زن باشگاه های آمادگی جسمانی استان یزد می باشد که حداقل شش ماه در آن باشگاه مشغول به فعالیت هستند. برای نمونه گیری، تلفیقی از روش خوشه ای و نسبتی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از مدل معادله ساختاری از طریق نرم افزار آموس نسخه 23 انجام گرفت.
یافته ها: بر مبنای یافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی سه عامل محیطی (طراحی، امکانات، بهداشت)، اجتماعی (مجریان، خانواده) و خدمات (برنامه ریزی، تبلیغات، هزینه) به عنوان عوامل موثر بر جذب مشتریان زن در باشگاه های آمادگی جسمانی استان یزد شناسایی شدند و نتایج بررسی شاخص های برازش مدل، نشان از برازش خوب مدل پیشنهادی دارد.
نتیجه گیری: یافته های این پژوهش انجام برنامه ریزی موثرتری را برای باشگاه های آمادگی جسمانی پیشنهاد می کند تا مدیران باشگاه ها به کمک آن درک بهتری از انتظارات مشتریان به ویژه زنان و مادران جامعه داشته باشند و سبب جذب و اقبال بیشتر آنان به باشگاه ها گردند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/1/25 | پذیرش: 1398/7/29 | انتشار: 1399/2/7