دوره 15، شماره 5 - ( آذر و دی 1395 )                   جلد 15 شماره 5 صفحات 167-179 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jalalian N, khalilloahi K. Impact of Social Responsibility on Customer Loyalty Due to the Mediating Role of Mental Image and Trust in Yazd Teaching Hospitals. TB. 2017; 15 (5) :167-179
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1847-fa.html
خلیل اللهی خاطره، جلالیان نجمه. تأثیر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتری با توجه به نقش واسطه‌ای تصویر ذهنی و اعتماد بیماران به بیمارستان‌های آموزشی شهر یزد. طلوع بهداشت. 1395; 15 (5) :167-179

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1847-fa.html


استادیار دانشگاه پیام نور ، n.j.manager@gmail.com
چکیده:   (455 مشاهده)

مقدمه: یکی از فاکتورهای عمده موفقیت سازمان ها، وفاداری مشتریانشان است. ازاین‌رو بایستی عوامل مؤثر بر این سازه توسط کلیه سازمان‌های تولیدی و خدماتی موردبررسی قرارگرفته و در دستور کارمدیران آن سازمان قرار گیرد. ازاین‌رو در این تحقیق به بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بیمارستان‌های آموزشی شهر یزد بر وفاداری بیماران با توجه به نقش واسطه‌ای اعتماد وتصویرذهنی بیماران از آن بیمارستان پرداخته‌شده است.

روش بررسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی-پیمایشی و از حیث ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی- علی می­باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می‌باشد که با توجه به حجم نمونه موردنظر بین 384 نفر توزیع شد. همچنین در آزمون اولیه پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه‌شده برای سازه‌های پژوهش بالاتر از 7/0 کسب گردید.درنهایت جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق از روش همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغیرها و از روش تحلیل مسیر جهت بررسی روابط علی آن‌ها در فضای Spss و Amos استفاده گردید.

یافته‌ها: نتایج تحقیق در بخش آمار توصیفی نشان می‌دهد که بیشترین پاسخگویان از قشر کارمند و مرد و بالای 45 درصد آن‌ها دررده سنی50-41 سال بوده‌اند و در بخش آمار همبستگی نشان می‌دهد که کلیه روابط مدل تحقیق با 99 درصد اطمینان دارای رابطه معناداری هستند.

نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان‌داد که مسئولیت اجتماعی بیمارستان می‌تواند تأثیر مثبتی بروفاداری بیماران نسبت به بیمارستان بگذارد، چرا که با افزایش میزان مسئولیت اجتماعی، تصویر ذهنی خوبی از بیمارستان و خدماتی که ارائه می دهد در ذهن بیماران ایجاد گردیده و منجر به افزایش اعتماد آنها خواهد شد. البته با توجه به اینکه در این مطالعه بیمارستان های آموزشی و کم هزینه برای مطالعه انتخاب گردیدند، مسئولیت اجتماعی بر اعتماد بیماران به صورت مستقیم تأثیری نداشته است.

متن کامل [PDF 1276 kb]   (139 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۹/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb