دوره 21، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1401 )                   جلد 21 شماره 6 صفحات 94-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: lr.ssu.rsi.rec.1400.012


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bakhtiari M, sajad N S. Examining the views of education managers of Shahid Sadougi University of Yazd on how to improve the education system with an agility approach: a study with a qualitative approach. TB 2023; 21 (6) :79-94
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-3439-fa.html
بختیاری مسعود، سجاد نجمه السادات. بررسی دیدگاه مدیران آموزش دانشکاه شهید صدوقی یزد در نحوه ارتقا نظام آموزش با رویکرد چابکی : مطالعه با رویکرد کیفی. طلوع بهداشت. 1401; 21 (6) :79-94

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-3439-fa.html


گروه حسابداری،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران. ، mbakhtiari1363@pnu.ac.ir
متن کامل [PDF 882 kb]   (102 دریافت)     |   چکیده (HTML)  (174 مشاهده)
متن کامل:   (80 مشاهده)
طراحی الگوی نظام آموزش با رویکرد چابکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
نویسندگان: مسعود بختیاری1، نجمه السادات سجاد2
  1.نویسنده مسئول: استادیار گروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
تلفن تماس:  09127578623          Email: mbakhtiari1363@pnu.ac.ir
 2.کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری، پژوهشکده علوم تولید مثل، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران.
چکیده
مقدمه: در دو دهه اخیر، نظریه پردازان سازمانی به صراحت نقش عملکرد چابک را در توانمند ساختن شرکت­ها برای انطباق موفقیت آمیز با محیط­های به سرعت در حال تغییر و به طور غیرقابل پیش بینی مخرب در نظر گرفته­اند. هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی چابکی نظام آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد بوده است.
روش بررسی : جامعه آماری این پژوهش کارکنان، خبرگان دانشگاهی، مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد بودند. تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از مصاحبه و تحلیل تم و در بخش کمی از رویکرد مدل­سازی ساختاری تفسیری و مدل­سازی معادلات ساختاری و از نرم افزار Smart pls استفاده شده است.
یافته ها: بر اساس یافته­های به دست آمده در بخش کیفی 5 بعد اصلی در چابکی نظام آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد شامل مؤلفه­های آموزشی، مؤلفه­های نگرشی- انگیزشی، مؤلفه­های سرعت، مؤلفه­های مدیریتی و مؤلفه­های صلاحیت و شایستگی شناسایی گردید. در بخش کمی یافته ها نشان داد که بعد از کاهش عوامل شناسایی شده 12 بعد شناسایی شده ودر 5 سطح قرار گرفتند.         
  نتیجه گیری: نتایج نشان داد که فرهنگ سازمانی، اهداف و نیازسنجی آموزشی بر ارتباطات سازمانی و کار تیمی و تخصیص منابع تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین ارتباطات سازمانی و کار تیمی و تخصیص منابع بر فناوری و موضوع آموزشی تأثیر مثبت و معناداری دارد و می­توان به تأثیر فناوری و موضوع آموزشی بر آینده­نگری، عدالت اجتماعی و آموزش­های عملی و مهارتی و همچنین تأثیر آینده­نگری، عدالت اجتماعی و آموزش­های عملی و مهارتی برپاسخگویی و انعطاف­پذیری اشاره کرد.
واژه های کلیدی: چابکی، فرهنگ سازمانی، انعطاف­پذیری، اهداف آموزشی، پاسخگویی
 
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/2/20 | پذیرش: 1401/8/7 | انتشار: 1401/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb