دوره 13، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1393 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 135-126 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salajegheh S, Hormohammadi M, Askari R. The Relationship Between Coaching Management Style and Quality of Services in Teaching Hospitals, Yazd 2012: A PLS Path Modeling Approach. TB 2014; 13 (3) :126-135
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1123-fa.html
سلاجقه سنجر، حرمحمدی مریم، عسکری روح الله. بررسی رابطه سبک مدیریت مربی گری با کیفیت خدمات با استفاده از مدل یابی مسیر به روشPLS در بیمارستانهای آموزشی شهر یزد سال 1391. طلوع بهداشت. 1393; 13 (3) :126-135

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1123-fa.html


، mhormohamady@yahoo.com
چکیده:   (6331 مشاهده)
مقدمه: بخش بهداشت و درمان، به لحاظ اهمیت نوع خدمات و سر و کار داشتن با سلامت و جان انسانها، اعتلای مدیریت آن و کیفیت خدمات و تضمین آن برای نظام بهداشت و درمان و مردم بطور فزاینده و مداوم مورد توجه قرار گرفته است. این تحقیق به بررسی رابطه سبک مدیریت مربیگری با کیفیت خدمات با استفاده از مدل یابی مسیر به روش حداقل مجذورات جزئی (Partial Least Squares )در بیمارستانهای آموزشی شهر یزد می پردازد. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کارکنان درمانی وبیماران مراجعه کننده به بیمارستانهای آموزشی شهر یزد است. نمونه آماری از کارکنان300 نفر و بیماران نیز300 نفر و از دو پرسشنامه "سنجش مهارتهای مدیریت مربی گری" و "کیفیت خدمات" برای جمع آوری داده ها استفاده گردید. از مدل یابی معادلات ساختاری روش حداقل مجذورات جزئی و بوسیله نرم افزار Smart PLS برای برآورد پارامترها و بمنظور تجزیه و تحلیل شکاف ادراکات و انتظارات از آزمون t وابسته، تک نمونه ای، مستقل و آزمون تحلیل واریانس یکطرفه با نرم افزار16 spss انجام شد. یافته ها: به کمک مدل PLS، برآورد رابطه ساختاری میان مربی گری و کیفیت خدمات 194/0- به دست آمد. که نشان دهنده رابطه منفی بین مهارتهای مربی گری و کیفیت خدمات است. بنابراین هر چه گرایش به مربی گری در یک بیمارستان بیشتر می شود، ادراک بیماران از کیفیت خدمات در آن بیمارستان کاهش خواهد یافت. نتیجه گیری: به نظر می رسد مدیران ، مدیریت مربی گری و کارهای تیمی در بیمارستانها را بخوبی اجرا ننموده و این ممکن است عللی مانند فرهنگ سازمانی حاکم بر بیمارستان، تفاوت در بخشها ، بالا بودن بیش از حد انتظارات کارکنان و عوامل دیگر داشته باشد. با توجه به مطالب و یافته های این پژوهش به نظر می رسد سبک مدیریت در بیمارستان ، مدیریت استبدادی- خیرخواهانه با محوریت تیم گرایی بوده تا رضایت کارکنان و در نهایت رضایت مشتریان در دریافت بهتر کیفیت خدمات برآورده شود.
متن کامل [PDF 182 kb]   (2644 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/6/19 | پذیرش: 1391/11/16 | انتشار: 1393/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb