دوره 13، شماره 4 - ( مهر و آبان 1393 )                   جلد 13 شماره 4 صفحات 66-82 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabatabaei S, Lotfi M, Yarman S, Fotoohi A, Motahari A, MomeniSarvestani M et al . Evaluation of Patients' satisfaction with the services at Khatamolanbia Dental Clinic in Yazd,2011. TB. 2014; 13 (4) :66-82
URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1194-fa.html
طباطبایی سید حسین، لطفی محمد حسن، یارمند سیروس، فتوحی علی، مطهری مجید، مومنی سروستانی مرضیه و همکاران.. بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیا یزد، سال1390. طلوع بهداشت. 1393; 13 (4) :66-82

URL: http://tbj.ssu.ac.ir/article-1-1194-fa.html


دانشيار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد ، mhlotfi56359@yahoo.com
چکیده:   (2717 مشاهده)
مقدمه: برای ارزیابی خدمات بهداشتی و درمانی، دستیابی و توجه به نقطه نظر بیماران ضروری است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی رضایتمندی گیرندگان خدمت ازکلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیاء وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد و برخی عوامل مرتبط با آن بود. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی –مقطعی بود که بر روی 1380 نفر ازگیرندگان خدمات دندانپزشکی از کلینیک دندانپزشکی خاتم الانبیا که بصورت اتفاقی انتخاب شده بودند با روش مصاحبه تلفنی انجام شد. پرسشنامه شامل: سوالاتی درباره مشخصات فردی و برخی دیدگاه های بیماران در مورد دندانپزشکی، عوامل مربوط به کلینیک، درمان انجام شده، درمانگر و کادر درمانی بود. یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره رضایتمندی بیماران در این مطالعه 2/0±3 از 4 بود. بالاترین رضایتمندی از نصب تابلوهای راهنما(6/99%) و رعایت بهداشت و کنترل عفونت(5/99%) و بیشترین نارضایتی از وضعیت پارکینگ(96%) و هزینه درمان (1/21%) عنوان شد.2/90% از افراد مورد بررسی اظهار نمودند که درصورت نیاز به درمان در آینده، مجدداً به این مرکز مراجعه خواهند نمود. نتیجه گیری: رضایتمندی مراجعین به کلینیک تقریباً کامل بود.نارضایتی در رابطه با پارکینگ و نیز بالا بودن تعرفه برخی درمانها از دیدگاه بعضی از بیماران، با توجه مسئولین مربوطه در دانشگاه و استان وفعالیت بیشتر سازمان های بیمه گر در زمینه خدمات دندانپزشکی قابل اصلاح می باشد.
متن کامل [PDF 396 kb]   (496 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۹/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۱/۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۸/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طلوع بهداشت یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Tolooebehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb